Drodzy Rodzice,
w związku z zawieszeniem zajęć dydaktycznych w przedszkolach nie odbywają się również zajęcia logopedyczne. W zakładce „Grupy” – „Zajęcia logopedyczne”, znajdziecie Państwo propozycje ćwiczeń i zabaw przekazywanych przez logopedę.
Na stronie przedszkola umieszczony jest również „Program Profilaktyki Logopedycznej” , w którym też znajdziecie Państwo wiele m.in. ćwiczeń, zabaw, rymowanek , szczególnie dla dzieci młodszych

W związku z zaistniałą sytuacją informuję, że dodatkowo utworzyłam adres poczty elektronicznej do kontaktu ze mną:

07.04.2020r.

Szanowni Rodzice,
raz w tygodniu otrzymujecie Państwo ćwiczenia i propozycje zawierające materiał językowy, na którym mogą Państwo  utrwalać z dziećmi  różne ćwiczone głoski , poszerzać słownictwo, doskonalić percepcję słuchową itp. Zachęcam do pracy i zabawy z dziećmi a wykonane zadania mogą Państwo gromadzić w zeszycie do zajęć logopedycznych czy np. w założonej do tego celu teczce.
Pragnę przypomnieć, że utworzyłam maila do kontaktu ze mną : logopeda.P22@gmail.com .
Piszcie Państwo , proszę, czy odbieracie przesyłane przeze mnie propozycje ze strony internetowej przedszkola oraz  przesyłajcie do mnie informacje dotyczące realizacji zadań/ćwiczeń. Pozdrawiam serdecznie.
Materiały na ten tydzień;
1. „Wiosenna gimnastyka”- doskonalenie sprawności narządów artykulacyjnych –
     polecenie/opis ćwiczeń :
     artykulacyjna/
2. Zabawy / ćwiczenia oddechowe :
 
3.  Logopedyczne” Kółko i krzyżyk” – gra / zabawa utrwalająca poprawą artykulację
     różnych ćwiczonych głosek ( nazwy obrazków zawierają też głoski np. „l, k, f,w „) ;
    * opis zabawy i pliki do pobrania :
    * w zabawie można też użyć korków w dwóch różnych kolorach ( wtedy nie trzeba
       oznaczać ich symbolem )
4. Rysowane „Kółko i krzyżyk” – stwórz własną wersję gry : wymyśl swoje nazwy
    zawierające ćwiczoną przez Ciebie głoskę, narysuj obrazki w tabeli i…graj !
   *  chętnie zobaczę Twoją propozycję  możesz to zrobić wysyłając do mnie, na maila
      do kontaktu , np. zdjęcie  swojej wersji gry

      Baw się dobrze

31.03.2020roku
1. usprawnianie aparatu artykulacyjnego
2. gł. „sz, ż/rz” – wierszyk „Kasza” ( polecenie w załącznikach)
3. gł.”c” ( załączniki) / także dla innych dzieci- słownictwo/
   – wytnij elementy
   – rodzic czyta, co kto ma a dziecko dobiera właściwy obrazek/ nazywa/ wkleja w
     odpowiednie miejsce
   – dziecko powtarza zdania, np. Chłopiec ma latawiec
4. zagadki- gł.”k” / także dla innych dzieci- słownictwo/
   – rodzic czyta treść zagadki / proszę wkleić do zeszytu lub przepisać
   – dziecko zgaduje i rysuje odpowiedzi w zeszycie

Pliki do pobrania:

Zagadki gł.k

KASZA-wierszyk

 

Pliki do pobrania:

Zasady profilaktyki logopedycznej dla rodziców

Gl. sz, ż-rz

usprawnianie aparatu artykulacyjnego

Cwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny

Wierszyki z obrazkami:

– dziecko nazywa i koloruje obrazki
– rodzic czyta tekst a dziecko nazywa obrazki / wspólne czytanie
– dziecko powtarza tekst i nazywa obrazki
* zwróć uwagę na poprawną wymowę ćwiczonych głosek
1. głoski szumiące
2. głoski syczące